Handelsbetingelser

Salgs- og Handelsbetingelser

ABM Nortek Aps
Gugvej 140
9210 Aalborg SØ
CVR: DK43080725

Såfremt du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 9636 4710. 

Har du spørgsmål til din ordre kan du sende os en mail på: ordre@abmnortek.dk.
Har du spørgsmål vedrørende vores produkter kan du sende os en mail på:
info@abmnortek.dk.


Bestilling
Vi sender en ordrebekræftelse på email, når bestillingen er gennemført. 

Forsendelse
Vi sender med GLS hver dag.
Leveringstid 1-3 dage. Vi bestræber os på at afsende ordrer der modtages inden kl. 13.00 samme dag, medmindre varen har anden leveringstid, hvilket vil være angivet. 

Vi sender en bekræftelse med trackingnr. når varen er afsendt.

Betaling
Når du handler hos os har du mulighed for at betale med Dankort, E-dankort, Visa, Mastercard, Maestro, Visa-Electron, JCB, MobilePay

Vi trækker betaling når varerne afsendes herfra. 

Alle priser er i DKK og inklusiv 25% moms.

Er du engroskunde ser vi din bestilling med faktura vedlagt.

Handler du fra et ikke EU land, FÆRØERNE, GRØNLAND, NORGE, ISLAND m.m. betaler du ikke moms af varen.
Vi tager forbehold for prisændringer, udsolgte varer samt trykfejl.

Køb med EAN-nr.
Det er kun stat, region og kommune der kan købe på EAN-nr. 
Du skal finder de varer du skal bruge og kommer dem i kurven. Når du går til bestilling/betaling skal du vælge KØB via Ean.nr og her oplyse dit EAN.nr samt dit navn.

 

Returnering af varer

Varer kan returneres for ombytning eller penge tilbage i 14 dage efter modtagelsen af varerne. Bemærk venligst, at pakker skal sendes med omdeling. Pakker sendt uden omdeling vil ikke blive modtaget.
Ved returnering af en vare skal denne være ubeskadiget og i original ubeskadiget emballage.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Det kan fx være varer købt til en bestemt begivenhed/event, da varen ikke har nogen værdi efter begivenheden/”eventet”

Varen skal returneres til: ABM Nortek Aps, Gugvej 140, 9210 Aalborg SØ.


Da emballagen udgør en del af varens værdi, vil det betyde, at varen ikke anses for returneret i samme stand, såfremt emballagen ikke medfølger og er intakt.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er varen forringet i værdi ved tilbageleveringen til os, og skyldes det, at du har brugt den mere, end man kan og må i en fysisk butik, kan du forvente at skulle betale for værdiforringelsen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund varer købt til en bestemt begivenhed/event, da varen ikke har nogen værdi efter begivenheden/”eventet”

 

Ved returnering skal vedlægge en kopi af faktura samt årsag til returnering.
Beløbet indsættes via det betalingskort der er brugt til købet.

Har du betalt med Dankort, Visa og andre debetkort

Pengene vil blive overført til din bankkonto inden for 3-4 hverdage. Vær opmærksom på, at banker ikke gennemfører tilbagebetalinger i weekender og helligdage.


Har du betalt med Mastercard
Pengene kan ses på dit bankkontoudtog indenfor 3-4 hverdage. I nogle tilfælde kan det tage længere tid. Dette er desværre udenfor vores kontrol. Pengene bliver derfor overført direkte til dit kreditkort og ikke til bankkontoen, der er forbundet med kortet. Derfor skal du huske at tjekke dit bankkontoudtog for dit Mastercard.

Reklamationsret

Ifølge købeloven har du 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgreb.
Fakturaen skal fremvises til ABM Nortek Aps i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler, på leverede produkter, skal ske til ABM Nortek Aps inden rimelig tid ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Rimelig tid vil være indenfor 2 måneder. Du bedes angive hvori manglen består.

Der er ingen fortrydelsesret for B2B kunder.

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse

Trykfejl

Vi tager forbehold for trykfejl i teksten.